Perspektywy dalszego rozwoju budownictwa mieszkaniowego to dobry znak dla deweloperów, przyszłych lokatorów, lecz także dla firm, zajmujących się wykańczaniem wnętrz. Ekipy remontowe muszą jednak cały czas walczyć o klientów i miejsce na rynku.
W poszukiwaniu fachowców
W ciągu 8 pierwszych miesięcy bieżącego roku liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenie wzrosła o 6% w stosunku do analogicznego okresu w 2010r. (GUS). Bezpośrednio po wejściu do już stojących, nowych budynków napotykamy liczne ogłoszenia firm i osób prywatnych, oferujących swoje usługi remontowe. Od trafności podjętej decyzji zależy nie tylko czas i cena prac wykończeniowych, lecz przede wszystkim ich jakość, czyli późniejszy komfort mieszkania. W pierwszej kolejności często więc korzystamy z opinii przyjaciół, którzy mają doświadczenia remontowe już za sobą. Na rozdrobnionym rynku tego typu usług „poczta pantoflowa” jest bardzo istotnym źródłem informacji. Ponadto, jeszcze bardziej mobilizuje wykonawców do należytej dbałości o szczegóły, która może im przynieść kolejne zlecenia.
Ogłoszenia w prasie i w internecie to kolejny sposób na dotarcie do klientów. Zwłaszcza sieć pozwala oceniać wiarygodność firm poprzez monitoring ich obecności zarówno na stronie internetowej, jak i na branżowych portalach czy forach. Dlatego także drobni przedsiębiorcy nie powinni ignorować tego kanału komunikacji. Z drugiej strony, osoby poszukujące fachowców, po dokonaniu odpowiedniego wyboru, powinny po prostu trzymać rękę na pulsie przez cały okres prac. Warto interesować się tym, co dzieje się w naszym domu, nie utrudniając jednak pracownikom wykonywania ich obowiązków.
Remont bez ekipy
Nie zawsze nowi lokatorzy potrzebują fachowej pomocy w wykańczaniu mieszkania. Coraz więcej jest bowiem ofert lokali w pełni wyposażonych. Podczas gdy na rynku wtórnym zdarza się, że nabywca chce dokonać pewnych zmian aranżacyjnych, w nowych inwestycjach wybiera się na ogół oferty, które nie wymagają specjalnych ingerencji. – Mieszkania w tzw. opcji pod klucz cieszą się u nas największą popularnością – podkreśla Witold Sadowski z wrocławskiej firmy Deka Inwestycje, realizującej projekt Aparthotel Invite – Dla klienta istotne jest przy tym jasne określenie standardu proponowanego wystroju, zawierające szczegółowy wykaz wszystkich jego elementów, od wykończenia ścian, przez meble, aż po sprzęt agd.
Konkurencją dla ekip remontowych są również mieszkańcy, którzy decydują się na działania aranżacyjne we własnym zakresie. Oczywiście wymaga to czasu, umiejętności oraz wiedzy na temat cen i jakości poszczególnych materiałów czy sprzętów. Finalnie może jednak przynieść dużo satysfakcji oraz określone oszczędności. Urządzanie mieszkania ma przecież w każdym przypadku prowadzić do stworzenia komfortowego i estetycznego miejsca do życia, które służyć będzie mieszkańcom przez długie lata.
Zaloguj się Logowanie