Kwatera dla managera

Żyjemy w czasach mobilności i komunikacji. Dobry manager nie siedzi już za biurkiem, ale jest w ciągłym ruchu, w podróży. Coraz więcej osób pracuje w oparciu o zagraniczne kontrakty. Częste zmiany kontynentów, państw, a w konsekwencji miejsc zamieszkania stają się powoli wyznacznikiem sukcesu zawodowego. Gdzie i jak mieszkają współcześni ludzie biznesu?

„Kontrakt” – słowo to obecnie coraz częściej pojawia się w kontekście warunków zatrudnienia kadry managerskiej wyższego szczebla. Ten rodzaj umowy między pracodawcą a managerem wyróżnia duża elastyczność zasad współpracy. Wśród reguł tych znajduje się zazwyczaj deklaracja możliwości częstych przeprowadzek.

- „Życie na kontrakcie” staje się dziś zjawiskiem dotyczącym coraz większej ilości osób – mówi socjolog Diana Lorek. – Są to głównie ludzie młodzi, doskonale wykształceni, znający języki i chcący podróżować po świecie.

Podróże wpisane są w sposób życia współczesnych rekinów biznesu. Aby efektywnie zarządzać zespołem trzeba go dobrze poznać, zobaczyć w jakich warunkach pracuje, jakie ma problemy. Trzeba więc być na miejscu.

Doba hotelowa

Ceny doby hotelowej w największych miastach Polski są bardzo zróżnicowane. Najwięcej przedsiębiorstw rezerwuje pokoje w hotelach ulokowane w centrum metropolii lub blisko lokalnej siedziby formy. Żadna międzynarodowa korporacja nie może sobie przecież pozwolić na zameldowanie swojego przedstawiciela w podrzędnym hotelu. I tak nocleg dla jednej osoby, w pokoju o standardzie biznesowym, w warszawskim hotelu Marriott to wydatek ok. 470 zł, natomiast dobra w Hiltonie kosztuje ok. 455 zł. W innych, poza stolicą, biznesowych centrach Polski ceny także nie należną do niższych. W krakowskim Sheratonie za jednoosobowy pokój o podobnym standardzie zapłacimy minimum 440 zł. Natomiast w hotelu Andel’s, znajdującym się w obecnie najbardziej elitarnej części Krakowa: przy odremontowanym Dworcu PKP i Galerii Krakowskiej, cenniki rozpoczynają się od 435 zł. Wrocław, Poznań czy Katowice nie pozostają w tyle w tym rankingu. Za luksus noclegu w śródmieściu i najwyższy standard pokoju trzeba więc słono zapłacić. Zaznaczyć należy również, że okres obowiązywania zagranicznego kontraktu to zazwyczaj od kilku do kilkunastu miesięcy. Koszty finansowe, które ponosi firma liczone są więc w tysiącach złotych.

Co ważne, a często pomijane: życie na walizkach, a nawet w najbardziej luksusowym hotelu ludzie rzadko czują się jak u siebie, odbija się także na jakości pracy managera.

- Mieszkanie w hotelu nie jest czymś naturalnym, tworzy sytuację pewnego wyobcowania – tłumaczy Diana Lorek. – Może więc negatywnie wpływać na psychikę człowieka, a zatem obniżać poziom wykonywanej przez niego pracy. W takie sytuacji nie dziwi fakt, że coraz więcej firm zaczyna szukać alternatywnych rozwiązań i decyduje się na zakup kwater dla swoich managerów.

Jak w domu

- Staramy się, aby managerowie, którzy przyjeżdżają z naszych spółek na Białorusi lub Ukrainie czuli się w Polsce komfortowo – mówi Anna Bąk, specjalista ds. HR jednej z międzynarodowych korporacji. – Istotną rzeczą staje więc zapewnie im odpowiednich warunków do pracy, a także prowadzenia zwykłego codziennego życia.

Coraz więcej firm decyduje się na zakup apartamentu, w którym na czas obowiązywania kontraktu będzie mieszkać menager wraz ze swoją rodziną. Mieszkanie dalej poczucie bezpieczeństwa i swobody. Takie rozwiązanie pozwala pracownikowi firmy samodzielnie zaaranżować przestrzeń, w której będzie żyć przez klika najbliższych miesięcy.

- Ceny nieruchomości, które często ograniczają indywidualnych klientów, dla wielkiego biznesu są liczbami niewielkimi – twierdzi Małgorzata Nowosielska, Dyrektor Sprzedaży Mieszkań i Komercjalizacji Powierzchni Użytkowych kompleksu apartamentowców „Angel City” w centrum Krakowa – Zakup mieszkania może być dla przedsiębiorstwa formą zaoszczędzania, a w perspektywie niezłą inwestycją, bowiem najlepsze adresy w mieście z czasem zazwyczaj zyskują na wartość. Jakie powinno być mieszkanie dla managera? Z pewnością kluczowa jest jego lokalizacja – w grę wchodzą tylko prestiżowe dzielnice i miejsca w centrum danego miasta. Ludzie biznesu cenią sobie elegancje i komfort, ważny jest dla nich modny design i dobra marka.

- Mieszkanie dla managera powinno być wykończone w standardzie “ready to move in”. – dodaje Małgorzata Nowosielska – To znaczy w pełni wyposażone i umeblowane. Nowy lokator nie musi więc sobie niczym zaprzątać głowy.

Reguły gry w kształtowaniu wizerunku firmy są nieubłagane. Manager jest jej twarzą, jego wygląd, zachowanie a nawet miejsce zamieszkania świadczą o przedsiębiorstwie. Mówią wiele o polityce firmy, jej pozycji na rynku, a także możliwościach finansowych. Nie może więc dziwić fakt, że coraz więcej koncernów podejmuje działania służące poprawie jakości życia swoich pracowników. To przecież dobra inwestycja we własny rozwój.

Zaloguj się Logowanie

Komentuj