Pod nazwą „Authentic Colors” ruszyła kampania informacyjna Benjamin Moore & Co. – producenta ekskluzywnych farb. Jej celem jest uświadomienie klientom, że kolorów z palety tej renomowanej, amerykańskiej marki nie jest w stanie skopiować żaden z konkurentów rynkowych.
Przewodnie hasło kampanii Authentic Colors brzmi „Close Enough is Not Good Enough” i w wolnym tłumaczeniu oznacza “Kolor zbliżony nie jest wystarczająco dobry”. Program Authentic Colors stanowi odpowiedź na próby kopiowania odcieni z bogatej gamy kolorów marki Benjamin Moore. Akcja ma na celu uświadomienie klientom, że nie jest możliwe pełne i właściwe odwzorowanie kolorów z palety Benjamin Moore przy wykorzystaniu farb innego producenta. Gwarancją otrzymania niepowtarzalnych odcieni z charakterystyczną głębią koloru jest zakup oryginalnych produktów marki Benjamin Moore w sieci autoryzowanych punktów sprzedaży.
Kampania zwraca również uwagę klientów na fakt, że marka Benjamin Moore dysponuje najszerszą paletą kolorów, obejmującą ponad 11 000 odcieni. Co bardzo istotne, nie znajdują one bezpośrednich odpowiedników w paletach NCS, czy RAL. Poza najbardziej popularnymi kolorami z wachlarzy Color Preview®, Color Classic® czy wprowadzonej ostatnio kolekcji AffinityTM, klient może zamówić farbę w dowolnej, wybranej przez siebie kolorystyce. Bogactwo oferty amerykańskiej firmy sprawia, że jej propozycje kolorystyczne znajdują naśladowców, a wiele punktów sprzedaży farb deklaruje możliwość skopiowania kolorów z palety Benjamin Moore.
Dlaczego inni producenci nie są w stanie przygotować farby w kolorach z palety marki Benjamin Moore?
Tajemnica tkwi w opatentowanych technologiach oraz niepowtarzalnym procesie produkcji farb marki Benjamin Moore. Jak tłumaczy Phil Bishop – specjalista w Departamencie Badań i Rozwoju firmy Benjamin Moore & Co.: „Większość producentów korzysta z gotowych, ogólnie dostępnych na rynku składników do produkcji farb. W przeciwieństwie do swoich konkurentów, Benjamin Moore & Co. samodzielnie opracowuje i wytwarza pigmenty oraz spoiwa (żywice). Dzięki własnej produkcji tych dwóch zasadniczych komponentów, tworzy niepowtarzalne receptury i farby o wyjątkowych właściwościach.
Podczas prób dopasowania koloru do odcienia ze wzornika Benjamin Moore, konkurenci używają zupełnie innych farb, odmiennych kolorantów i innego systemu barwienia. W efekcie klient otrzymuje produkt, który z jednej strony różni się kolorystyką, a ponadto odbiega pod względem technologicznym m.in. nie posiada opracowanych przez Benjamin Moore technologii. To dlatego nasze kolory są niepowtarzalne i takie czyste”.
Wyłącznym dystrybutorem ekskluzywnych farb marki Benjamin Moore & Co. jest firma B.M. Polska. Produkty dostępne są w salonach firmowych oraz sieci renomowanych punktów dystrybucyjnych na terenie całego kraju.
rena1963ta
9 czerwca 2013 at 20:32
11 000 odcieni kolorów, to imponujące! na co dzień człowiek nie zastanawia się nad takim bogactwem odcieni…
jack from warsaw
12 czerwca 2013 at 06:52
imponujące