W sieci pojawia się coraz więcej e-sklepów oraz outletów meblowych z elementami wyposażenia wnętrz. Wirtualne urządzanie mieszkania idzie w parze ze zniżkami na produkty sięgającymi nawet 70 proc., darmową dostawą oraz przejrzystym regulaminem zakupów. Gdzie można znaleźć tańsze meble, ile kosztuje przesyłka oraz czy warto urządzać własne M przez Internet, radzą trenerzy Akademii Allegro.
Asortyment internetowych salonów meblowych przyciąga klientów nieprzeciętnym designem, niższą ceną oferowanych produktów, ale przede wszystkim obszernym katalogiem produktów, które można przejrzeć bez wychodzenia z domu. W sieci działają również outlety meblowe, w których urządzający mieszkanie mogą znaleźć przedmioty ze zniżką na poziomie co najmniej 50 proc.
W walce o klientów e-sklepy zajmujące się sprzedażą elementów wyposażenia wnętrz wprowadzają dodatkowe przywileje, m.in.: darmową wysyłkę próbek wybarwienia drewna czy tapicerki, dostarczenie wybranego produktu w ciągu 24 godzin lub darmowy transport po przekroczeniu ustalonej kwoty zamówienia. Kwestię bezpieczeństwa transakcji dokonywanych w sieci regulują również zapisy prawne, które bronią praw klienta internetowego.
– Ze względu na brak możliwości obejrzenia przedmiotów na żywo każdy klient może zwrócić towar w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki, bez podania przyczyny. Firma powinna zwrócić nie tylko pieniądze za przedmiot, ale również koszt wysyłki wliczonej do ceny zamówienia – wyjaśnia Krzysztof Henel, trener Akademii Allegro, edukacyjnego projektu aktywizującego rynek e-commerce w Polsce.
Internetowe salony meblowe oraz e-sklepy z dekoracjami wnętrz na wstępie muszą zainteresować klienta swoją ofertą. Coraz częściej oprócz standardowego opisu oraz zdjęcia przedmiotu, internauta znajdzie na stronie galerię z przykładowymi aranżacjami, a nawet blog poradnikowy opisujący nowe trendy w branży. Właściciele sklepów internetowych stawiają również na unikalny charakter działalności, np.: jedni promują polskie firmy, inni sprzedają wyłącznie ekologiczne przedmioty lub twórczość młodych designerów.
– W Polsce wiele marek produktów wciąż jest na początkowej drodze zdobywania popularności i dopiero zakorzenia się w świadomości konsumentów organizujących swoje otoczenie. Naszą rolą jest przedstawić alternatywę dla oferty znanej ze sklepów funkcjonujących w kraju od lat – mówi Michał Wrzesień ze sklepu z dekoracjami wnętrz FabrykaForm.pl. Dlatego internetowe salony meblowe oprócz sprzedaży produktów chcą przede wszystkim inspirować. – Potencjalni klienci często oczekują od nas doradztwa i pomocy w aranżacji wnętrza. Wchodzimy więc w rolę dekoratora i sugerujemy najlepsze rozwiązania oraz najciekawszy wybór produktu – wyjaśnia Adam Wysocki ze sklepu PufaDesign.pl.
Wirtualne zamówienie, realna przesyłka – ile kosztuje?
Po zakupie przedmiotu przez klienta czas na dostarczenie towaru pod wskazany adres. Profesjonalne pakowanie i finalizacja transakcji w domu zamawiającego to test dla każdego e-sklepu. Jak twierdzą sprzedawcy internetowi, klienci wciąż obawiają się kupować wysokogabarytowych przedmiotów przez Internet. Stąd wiele e-sklepów umożliwia własny odbiór zamówienia lub stara się zapewnić transport do klienta.
– Najniższe koszty transportu obejmują zamówienia puf, krzeseł, stolików i drobnych elementów wyposażenia. Drożej zapłacimy za transport foteli, ław, tapczanów czy prostych sof. Największe koszty przesyłki idą w parze z zakupem obszernych narożników oraz łóżek – mówi Tomasz Henel z Akademii Allegro. – Jeżeli przedmioty są wysyłane kurierem, przechodzą dokładną procedurę pakowania towaru, aby wykluczyć ryzyko powstania usterki – dodaje trener.
Ile może kosztować przesyłka? Przykładowo regał do jadalni ważący 79 kg może zostać wysłany do klienta kurierem w cenie ok. 60 zł, niski stolik do kawy o wadze 22 kg zamówimy w ten sam sposób za 45 zł, jednak np. kupując obszerny narożnik składający się z wielu części, należy liczyć się z kosztami transportu w granicach od 100 do nawet 300 zł.
Taniej nawet o 70 proc., czyli outlety meblowe w natarciu
W sieci można znaleźć także coraz więcej internetowych outletów meblowych, gdzie sprzedawane są produkty luksusowych marek ze zniżkami przekraczającymi połowę pierwotnej ceny. Przeważnie oferowane w nich produkty pochodzą z końcówek kolekcji czy ekspozycji sklepowych, stąd też ceny towaru są bardziej przystępne. Warto pamiętać, że w takich e-shopach część asortymentu nie jest fabrycznie nowa i może posiadać drobne uszkodzenia, które powinny być zaprezentowane na zdjęciu, ale również w opisie produktu.
Meble z niewielkimi wadami można kupić znacznie taniej niż w tradycyjnym sklepie, np.: zestaw z kilkoma drobnymi rysami wart 11 tys. zł jest rabatowany do kwoty ok. 5 tys. zł, elegancką pufę z delikatnym obtarciem można zakupić za 420 zł zamiast 790 zł, a zestaw dwóch markowych komód w orzechowym kolorze po rabacie rzędu 60 proc. kosztuje 4 tys. zł. Do najpopularniejszych e-outletów meblowych należą takie, jak OutletMeblowy.pl, Empir.com.pl, MebleZaGrosze.pl.
Decydując się na taki zakup, warto pamiętać, że towar choć nie jest pełnowartościowy (zawiera skazy), to podlega gwarancji: – Klient może reklamować produkt, jednak z zastrzeżeniem, że gwarancja obejmuje wyłącznie usterki, które nie były podstawą obniżenia ceny. W tym celu należy odesłać towar z opisem wad oraz paragonem. Po akceptacji, sprzedawca jest zobowiązany oddać pieniądze, odesłać naprawiony produkt bądź wymienić go na inny – wyjaśnia Krzysztof Henel z Akademii Allegro.
malgosiakraw
27 września 2012 at 11:31
Ciekawy artykuł;meblowanie przez internet to może być niezłe rozwiązanie.
mk121
24 stycznia 2013 at 19:23
exacly
mk121
3 lutego 2013 at 01:12
ciekawe…