© lg.com
Ciągle rozwijające się technologie pozwalają na szersze poznawanie świata oraz coraz wygodniejsze życie. Dlatego też warto jest być na bieżąco decydując się na zakup nowych urządzeń, które mogą ułatwić codzienną egzystencję.
Technologia Smart TV rozwijana m.in. w urządzeniach firmy LG producenta telewizorów, która daje możliwość obsługi filmów na życzenie, ale też pakietów satelitarnych. Connected TV (taką nazwę przyjmuje również Smart TV), to przede wszystkim możliwość kombinacji znanych każdemu usług linearnych: różnego rodzaju audycje oraz przekazy reklamowe nadawane np. przez tradycyjną telewizję, ale które związane są ze ściśle określonym wcześniej programem oraz usługami nielinearnymi, polegającymi na zamawianiu wiadomości i filmów przez widza. Usługi nielinearne wybierane mogą być przez niego bez względu na miejsce oraz czas. Służy do tego udostępniony katalog zawierający dostępne wiadomości oraz filmy. Aby móc korzystać z usług nielinearnych niezbędny jest jednak dostęp do Internetu, który pozwoli odbierać dodatkowe treści multimedialne.
Telewizory posiadające technologię Smart TV zawierają w sobie funkcję smartfonów. Dlatego też dzięki wielorakim aplikacjom zainstalowanym na telewizorach tego typu, oprócz Catch Up TV (możliwość dostępu do obejrzenia powtórek dowolnych programów), VOD (usługi na żądanie), możliwy jest tu również dostęp do portali społecznościowych jak np. Facebook, bądź też możliwość surfowania po internecie. Możliwość zapoznania się z aktualnym programem telewizyjnym, przedstawianym w formie tekstu daje Elektroniczny Informator Programowy (EPG). Wśród usług technologii Smart TV znaleźć też można dostęp do serwisów sportowych. Problemem nie jest również korzystanie z radia internetowego, a miłośnicy zakupów online mogą swobodnie korzystać z oferty sklepów internetowych. I są to jedynie tylko wybrane możliwości, jakie daje technologia Smart TV.
Posiadacze telewizorów z technologią Smart TV często nie wykorzystują wszystkich możliwości zaoferowanych przez producentów takich telewizorów. Jak wynika z raportu NPD Group, jedynie około 6% posiadaczy takich telewizorów korzysta z możliwości przeglądania stron internetowych, zaś największą popularnością cieszą się filmy na życzenie.
Zaloguj się Logowanie