W dniach 11-14 stycznia 2011 w Poznaniu, odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa – BUDMA. Podczas tegorocznej edycji zaprezentowało się ponad 1500 firm, które odwiedziło około 60 tysięcy gości.
Targi BUDMA to największe tego rodzaju przedsięwzięcie w Polsce, odbywające się nieprzerwanie od 1992 roku, od kiedy liczba wystawców wzrosła od 283 do 1500 w roku bieżącym. To obowiązkowy termin w kalendarzu każdego architekta, budowlańca czy inwestora.
Prócz tradycyjnych wystaw, w skład tegorocznej edycji weszło wiele ekspozycji specjalnych takich jak Archispace, Wioska Domów Drewnianych, Budownictwo energooszczędne czy ciesząca się niezmiennie od sześciu lat największą popularnością pokaz specjalny – BudShow.
Ekspozycja BudShow to nic innego jak dom pokazowy w pawilonie wystawienniczym, zbudowany przez czołowych reprezentantów swoich dziedzin. Wśród nich byli więc liderzy na rynku materiałów konstrukcyjnych i instalacyjnych, stolarki okiennej, pokrycia dachów czy ocieplania budynków. Dla lepszej orientacji zwiedzających, dom w poszczególnych częściach prezentowany był na różnych etapach budowy.
W tym roku szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się ekspozycja systemu tarasowego i elewacyjnego wykonanego z oryginalnego eccowoodu. Składające się z włókien bambusowych i polimerów deski, zaskoczyły nie tylko wysoką estetyką i wszechstronnością zastosowań, ale także niesamowitą odpornością – nawet ostatniego dnia targów po przejściu po nich kilkunastu tysięcy odwiedzających, taras wyglądał jak przed chwilą zamontowany. Do tego łatwość montażu oraz brak potrzeby jakiejkolwiek konserwacji wyjaśnia zaproszenie po raz drugi technologii eccowood do udziału w projekcie Domu Inteligentnego BUDMY.
Dbałość organizatorów BudShow o to, aby partnerami domu były wyłącznie dostawcy najlepszych materiałów budowlanych i wykończeniowych jest świadectwem jakości dla każdego z wystawców. Istotną wartością wniesioną przez Budshow są także zmiany u samych zwiedzających. „W porównaniu do lat poprzednich, tegoroczni goście byli zdecydowanie bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb” – mówi Marcin Kołpowski, prezes firmy EccoWood, która zaprezentowała tegoroczny hit wystawy. „Odwiedzający zainteresowani byli bardziej rozmową i możliwością uzyskania odpowiedzi na konkretne pytania i rozwiązania niż wyłącznie gotowymi folderami. Często też sami wykonywali fotografie interesującym ich elementom. To świadczy o wysokim poziomie gości i pokazuje sens wystawy” – podkreśla Kołpowski. Być może sprawdzona formuła wspólnej prezentacji współwystawców przeniesie się także na inne targi organizowane przez MTP.
Zaloguj się Logowanie