Aparthotele to ekskluzywne apartamenty, które zachęcają wygodą i komfortem. Na rynku są coraz bardziej znane, lecz użytkowane częściej przez biznesmenów, podróżujących w celach służbowych, niż wakacyjnych turystów spragnionych luksusu.
Aparthotel to sposób na wynajęcie apartamentu, unikając drogich, standardowych hoteli, w których nie ma możliwości długoterminowego zakwaterowania. Apartamenty te to także możliwość wynajmu mieszkania bez zbędnych, zobowiązujących czasowo umów. Kuszą niepowtarzalnym klimatem, komfortem, bezpieczeństwem oraz bliskością centrum miast, a co najważniejsze – ceną. Często nazywane „hotelem przedłużonego pobytu”, spełniają funkcję przeciętnego domu dzięki pełnemu, niezbędnemu wyposażeniu.
Długość pobytu w aparthotelach jest zróżnicowana: od kliku dni do kliku miesięcy, a nawet lat, co zdecydowanie konkuruje z ofertami standardowych hoteli, w których możliwa jest krótkoterminowa wizyta. Aparthotele popularne są wśród osób podróżujących służbowo- ”ludzi biznesu”, top menadżerów, przedstawicieli handlowych, jako mieszkania tymczasowe, są również wykorzystywane przez podróżników, ceniących wysoki standard, komfortowe warunki, dużą przestrzeń i domowe zacisze.
W tego rodzaju apartamentach przeważa self-catering, ponieważ większość ofert zawiera w mieszkaniu aneks kuchenny, co pozwala na przyrządzenie własnego, domowego posiłku. Oczywiście, dla wymagających klientów możliwe są liczne udogodnienia, takie jak np. zmiana pościeli, codzienna wymiana ręczników, sprzątanie, catering czy zakupy dostarczane prosto do apartamentu – reasumując: za dopłatą nie dość, że cieszymy się prywatnością „własnego mieszkania”, możemy także korzystać z tych samych usług, co w hotelowym pokoju.
Najważniejszym założeniem aparthoteli jest tworzenie miejsc z domowym, ciepłym klimatem w nowoczesnych apartamentowcach w najbardziej atrakcyjnych miejscach dużych metropolii, czyli centrach miast, na starówkach, w śródmieściu. W Polsce, w porównaniu do innych krajów europejskich, mało jest apartamentów typu Aparthotel, lecz branża ta zaczyna się rozwijać. Dość łatwo można zaobserwować ten trend na rynku w dużych i nadmorskich miejscowościach – to obecnie jeden z najciekawszych segmentów inwestycyjnych, dających szansę na perspektywiczny rozwój. Oferta tego typu mieszkań jest nadal, można by rzec, znikoma, a popyt na kategorię takich lokali systematycznie rośnie.
– Na polskim rynku nie czuję się zagrożona konkurencją, ponieważ jest ona znikoma, a popularność i zapotrzebowanie na tego typu usługi stale rośnie. Od wielu lat zajmuję się wynajmowaniem mieszkań, lecz dawniej grupę docelową stanowiły osoby prywatne, rodziny i studenci. Po wnikliwej analizie rynku zmieniłam charakter mojej działalności, przekształciłam mieszkania w ekskluzywne apartamenty i zawęziłam działania marketingowe do specyficznej grupy docelowej: osób podróżujących służbowo. Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej wzrosła liczba zagranicznych biznesmenów, rezydentów dużych korporacji oraz urzędników unijnych, którzy stanowią dużą grupę bardzo wymagających, ale systematycznie powracających lokatorów. Aby sprostać ich wymogom, należało przekształcić wnętrza, wyposażyć je w najwyższej jakości sprzęt.
Ważnym posunięciem firmy była sprzedaż mieszkań usytuowanych na obrzeżach miast i kupno lokali w samym sercu Kołobrzegu, Gdańska i Szczecina, ponieważ właśnie tam znajdują się centrale dużych korporacji. Skrócenie czasu dotarcia do pracy oraz bliskość rynku było priorytetem. Ze swoich doświadczeń pamiętam również, że dużym problemem było dostosowanie wysokiej, nowoczesnej jakości i standardu wyposażenia z utworzeniem i zachowaniem ciepłego, domowego klimatu – mówi Joanna Brynkus, współwłaścicielka aparthoteli na polskim wybrzeżu. – Oczywiście z naszych usług korzystają również podróżujący w celach prywatnych, którzy cenią sobie prywatność i odrobinę luksusu. Najważniejszym celem firmy jest tworzenie stałych relacji z gośćmi, aby zawsze, kiedy wracają do miasta, pamiętali, że właśnie w moim Aparthotelu powinni się zatrzymać. Przez kilka lat wypracowałam program lojalnościowy, który przyciąga nowych i zarazem nagradza stałych gości – dodaje Joanna Brynkus.
Tworząc prywatną, domową atmosferę połączoną z odrobiną luksusu za niewielką cenę Bez wątpienia pozostaje jednak fakt, że wraz ze wzrostem polskiej gospodarki i wzbogacaniem się Polaków rynek aparthoteli będzie się efektywnie rozwijał. Czas przecież dostrzec szansę i możliwości, jakie daje inwestowanie w długoterminowy luksus z domową atmosferą. Aparthotele spełniają najwyższe oczekiwania, dlatego stają do walki ze standardowymi hotelami i zdecydowanie konkurują z oschłą, formalistyczną i sztywną ofertą klasycznych hoteli. Kto wygra tę nierówną jeszcze walkę – czas pokaże …
Zaloguj się Logowanie